לא סיפק את הסחורה: כהונתו של המפכ"ל לא תוארך

אתר קול חי No Comments on לא סיפק את הסחורה: כהונתו של המפכ"ל לא תוארך

על רקע תפקודו בנושא הפשיעה במגזר הערבי ובמינויי קצינים: השר לביטחון לאומי לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספת

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר החליט שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בשנה נוספת והוא צפוי לסיים את כהונתו בת ה-3 שנים בינואר 2024. כך פורסם ב"ישראל היום" מפי גורמים בסביבת השר.

לפי הפרסום, בן גביר הבהיר לאחרונה לשבתאי כי מבחינתו הוא נכשל בסיכול הפשיעה במגזר הערבי וכן בשל מינוי חברים במקום מינויים מקצועיים.

מנגד, מקורביו של שבתאי טוענים כי בימים האחרונים החליט המפכ"ל בעצמו שלא להמשיך בתפקיד, לאחר שהשר הודיע לו כי לא יאשר את רשימת המלצותיו למינויי ניצבים ובהם מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן למפקד מחוז תל אביב במקום עמי אשד.

כידוע, כהונתו של מפכ"ל המשטרה נמשכת שלוש שנים ואחריהן יכול השר להאריך את הכהונה בשנה נוספת. המפכ"ל קובי שבתאי מונה לתפקיד בשנת 2021 ע"י השר דאז אמיר אוחנה. קודם לכן כיהן שבתאי כמפקד משמר הגבול.

מאז תחילת כהונתו של השר בן גביר ידעו היחסים בין השניים עליות ומורדות. טרם כניסתו לתפקיד השר, על רקע הפרעות ב"שומר החומות" קרא בן גביר לשבתאי להתפטר מתפקידו, אך לאחר שנכנס ללשכת השר יישרו השניים את ההדורים והציגו חזית אחידה. בהמשך, היו כמה עימותים בין השנים כשהאחרון היה על רקע כישלונה של המשטרה בסיכול רבים ממקרי הפשיעה במגזר הערבי.



0 תגובות